Derde verslag - Rugby, glowworms and islands - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Stefan Waarden - WaarBenJij.nu Derde verslag - Rugby, glowworms and islands - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Stefan Waarden - WaarBenJij.nu

Derde verslag - Rugby, glowworms and islands

Door: Stefan van Waarden

Blijf op de hoogte en volg Stefan

23 April 2014 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hi there, it's me again.

Ik heb weer twee leuke weekenden achter de boeg gehad, dus het is weer tijd om mijn schrijftalent tot uiting te brengen :p

Afgelopen paasweekend ben ik met NZ Internships naar Bay of Islands en Cape Reinga geweest. De trip begon op vrijdag en eindige op maandag. De trip vertrok weer vanuit Auckland, dus moest ik donderdagavond al in Auckland zijn. Dit keer ging naast Stefan ook een andere klasgenoot mee vanuit Hamilton, namelijk Elsemiek. Eenmaal in het Nomads Hostel aangekomen, want we hadden met twee andere klasgenoten in een Ierse pub afgesproken. Helaas ging deze al om 23:00 dicht, vanwege Pasen. De volgende ochtend vertrokken we om 09:15 richting het noorden. Het was een grote groep van 70 mensen, dus we vertrokken met twee bussen. Ik zat in de luxere bus met glazen dak en ruime zitplaatsen. Onderweg hebben we in de bus gespeeddate, zodat we elkaar een beetje leerden kennen. Wat opviel is dat de Nederlanders voornamelijk stagiairs zijn en de Duisters au pairs. Tijdens de rit zijn we gestopt in het Parry Kauri Park. In dit park staan oorspronkelijke NZ bomen, namelijk de Kauri bomen. De twee grootste waren 600 en 800 jaar uit en het duurt 1000 jaar voordat ze volwassen zijn. In dit bos hebben we nog eventjes rondgelopen en weer wat foto's geschoten natuurlijk. We zijn ook gestopt bij de Whangarei Falls, in Kawakawa en in Whangarei. Kawakawa staat bekend om de kleurrijke toiletten van Friedensreich Hundertwasser. 's Avonds kwamen dan aan bij het hostel in Paihia, dit was onze standplaats voor het weekend. We hadden ruime kamers met een goede badkamer. Diezelfde avond hadden we nog een barbecue die wel goed te pruimen was, maar de volgende keer doe ik het liever zelf haha. Tijdens de barbecue weer leuke mensen ontmoet en geproost op het weekend. Na de barbecue hadden we een privéfeest met als thema: Blast from the Past. Stefan en ik hadden ons gekleed in de stijl van de Blues Brothers. Het was een super feest met top muziek en een goede sfeer. Na het feest kwamen Stefan en Christian met het idee om naar een eiland te gaan zwemmen die zo'n 250 meter uit de kust lag. Natuurlijk heb ik mij weer verantwoordelijk opgesteld en een oogje in het zeil gehouden met anderen.
Toen was het alweer zaterdag en hadden we een boottrip van een dag door de Bay of Islands. Deze baai is echt geweldig met zijn mooie eilanden, stranden et cetera. Tijdens de trip hebben we twee groepen dolfijnen gezien, een paar haaien en één pinguin. Helaas konden we niet met de dolfijnen zwemmen, omdat in de groep jonge dolfijnen zaten. We zijn langs 13-15 eilanden geweest en we hebben op een eiland een stop gemaakt. Op de heuvel van dit eiland had je een geweldig uitzicht over de baai. Daarnaast hebben we nog wat historische eilanden bezocht. Het laatste eiland dat we bezochten was de Hole in the Rock. Op de open zee waren de golven super groot, waardoor je voor op de boeg het gevoel het alsof je in een achtbaan zat. Ik ben ook kletsnat geworden door een grote golf die over de boeg kwam. Na terugkomst zijn we nog wat gaan eten en hebben we nog wat gehangen op de kamer. Ik ben vroeg naar bed gegaan, want ik was kapot.
De volgende dag zijn we naar het noordelijkste puntje van NZ gegaan, namelijk Cape Reinga. Dit zou een hele mooie plek moeten zijn, maar helaas zat het weer niet mee. Ik heb dus niet veel kunnen zien, maar anderen zijn toch door de stromende regen de bus uit gegaan. Dus moet ik hen lief aankijken voor wat foto's. Na Cape Reinga zijn we nog naar de gigantische zandduinen gegaan om te sandboarden. Ik heb het staand geprobeerd vanaf een kleinere duin. Het was supervet om te doen. Ik heb wel voorzichtig gedaan, omdat ik mijn camera bij mij had en dus voornamelijk foto's gemaakt. Na de duinen zijn we nog naar de 99 Mile Beach geweest. Daarna zijn we weer terug gegaan naar het hostel.
De laatste dag zijn we weer op weg gegaan richting. Tussendoor hebben we nog een kleine waterval gezien en zijn we weer gestopt in Whangarei om te pauzeren. Ook zijn we een Glowworm Cave in geweest. Gloeiwormen 'glowworms' gloeien in het donker om eten te vangen en zitten voornamelijk op het plafond. Als het licht dus uit is, heb je het gevoel alsof je naar de sterren kijkt. De glowworm cave was de laatste activiteit die we hadden bezocht. Om 17:00 kwamen we aan in Auckland, maar de bus naar Hamilton vertrok pas om 20:00. Elsemiek, Stefan en ik hebben dus een klein rondje Auckland gedaan.

Zaterdag 12 april zijn we met International Office van de universiteit naar de Waitamo Caves en het Kiwi House geweest voor een prikje. In de Waitamo grotten zijn ook gloeiwormen te vinden, maar dan in grotere getallen. In deze grotten hebben we over het water gevaren met de gloeiwormen boven ons hoofd. Dit was echt prachtig om te zien. Helaas mochten we geen foto's maken en was de tocht ook niet heel erg lang. Na de grotten zijn we door gegaan naar het Kiwi House. Hier heb ik voor de eerste keer een kiwi (vogel) gezien. Ik mag nu dus zeggen dat ik alle kiwi's heb gezien die er bestaan, namelijk het fruit, de vogel en de NZ bevolking. Het Kiwi House is een soort vogelpark, dus we hebben nog meer inheemse vogels gezien en ook wat gekko's. Ook hier heb ik weer mooi foto's gemaakt.

Zaterdagavond zijn Stefan en ik voor het eerst naar een rugby wedstrijd geweest. Het was onze thuisclub, de Chiefs, tegen de Rebels uit Melbourne. Het was een spektakel met vuurwerk, de 'Haka' (dans van de Maori) en cheerleaders :D. De chiefs hadden gewonnen met 22-16, dus het was tijd om dat te vieren.

Met betrekking tot stage heb ik nog niets interessants te vertellen, behalve dat ik een 7 heb gehaald voor mijn Plan van Aanpak. We lopen namelijk een aantal weken achter en doen dus niet heel erg veel. Volgende week gaat het echt beginnen, maar dat wordt ook al een maand gezegd haha.

Zo, dit was het weer voor deze keer. Dus oogjes dicht en nu lekker slapen haha. Tot de volgende keer. Ciao, tjusch, cheers.

  • 24 April 2014 - 18:36

    Mama:

    Hey Steef,

    Je hebt het schrijven goed te pakken, leuk hoor! We genieten met je mee. Proficiat met je zeven en nu maar hopen dat je stage eens op gang gaat komen. Geeft misschien ook wel wat voldoening.
    greetz

  • 15 Mei 2014 - 18:56

    Oma Van Waarden:

    Hoi Stefan,
    wat fijn om een felicitatie van jou te krijgen via een sms. Ik wacht met spanning op de post. De verjaardag was gezellig we zijn s'avonds gaan wokken met z'n allen.
    Het verslag was weer leuk om te lezen en de foto's zijn erg mooi.

    Groetjes Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Hier houd ik een verslag bij van mij stagereis in Nieuw Zeeland.

Actief sinds 14 Maart 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 3960

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 18 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: