Zesde verslag - South Island - Reisverslag uit South Island, Nieuw Zeeland van Stefan Waarden - WaarBenJij.nu Zesde verslag - South Island - Reisverslag uit South Island, Nieuw Zeeland van Stefan Waarden - WaarBenJij.nu

Zesde verslag - South Island

Door: Stefan van Waarden

Blijf op de hoogte en volg Stefan

08 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, South Island

Heyyy allemaal,

Hier ben ik weer om een mooi verhaal te schrijven, dit keer over mijn trip door het Zuider Eiland van 8 t/m 22 juni met Stray Travels. Bereid je voor, want het wordt een flink boekwerk. Hier gaan we dan!!!

De Vooravond
De avond voordat ik vertrok naar het Zuider Eiland ben ik met Wouter naar de rugbywedstrijd geweest tussen de All Blacks en Engeland in Auckland. Het was weer een leuke ervaring met veel vuurwerk en natuurlijk ook weer de Haka. Helaas was de wedstrijd zelf niet heel erg geweldig, maar de All Blacks maakten in de laatste vijf minuten de winnende try.

8 Juni
Om 04:00 ging de wekker, want Rick, Wouter en ik hadden om lekker vroeg het vliegtuig naar Christchurch waar we na 1,5 uur vliegen aankwamen. Buiten stond de rest van de groep van Stagereizen te wachten. We waren in totaal met zes personen, namelijk Sanne, Petra, Janna, Rick, Wouter en ikzelf. Vanaf het vliegveld zijn we vertrokken richting Kaikoura met ook nog andere backpackers en een goede chauffeur/gids, genaamd Spoon. Na een paar uur rijden (zou een dagelijks ritueel worden) kwamen we aan in het regenachtige Kaikoura. Hier ben ik samen met het groepje naar de zeeleeuwenkolonie gelopen. Heel erg leuk om te zien. Helaas was de eerste die we zagen een dode zeeleeuw, maar daarna toch nog levende gezien en ook pup. Daarna zijn we nog even de kroeg in gegaan voor een warme chocomel.

9 Juni
Maandag zijn we vertrokken naar Picton. Weer een dag vol regen en dat zou de komende twee dagen ook zo blijven, helaas. Onderweg zijn we gestopt bij een waterval waar heel veel zeeleeuw pups zaten. De pups zaten daar maar voor een bepaalde tijd dus we hadden geluk! Bij aankomst in Picton kwamen we terecht in het beste hostel waar ik geslapen heb. Ze hadden een jacuzzi, tv-kamer met genoeg films, vriendelijk personeel en gratis appelkoek met ijs als toetje. Rick en ik hadden geen zin om een hele dag te niksen, dus hebben wij nog een wandeling gemaakt. Daarna meteen de jacuzzi in, natuurlijk met een pilsje.De rest van de avond hebben we ons prima vermaakt. In Picton zit een Nederlandse bakkerij, dus ik heb lekker genoten van een puddingbroodje!

10 -11 Juni
Op dinsdag en woensdag was Abel Tasman aan de beurt en we kregen een nieuwe bus met een nieuwe groep reizigers en de gekste chauffeur/gids die ik ook ooit heb gehad, namelijk Anna oftewel Predator. Weer een goed hostel aan de grens van dit prachtige natuurgebied aan de kust. Hier hadden we twee dagen. Dinsdag kwamen we laat aan, dus hebben we niet veel gedaan. De volgende dag zijn we met een watertaxi afgezet op een strand in het midden van Abel Tasman na een ruig vaarritje. Eenmaal op het strand hadden we een mooie wandeling van ongeveer 13 km terug naar het hostel en het was eindelijk gestopt met regenen!! ’s Avonds ,alweer, een drankspel gedaan, want om 12 uur was het Petra's en mijn verjaardag.

12 juni
Op mijn verjaardag zijn we door gereden naar Punakaiki. Prachtige rit langs de westkust en een traktatie gekregen van Predator. We hadden een eigen huisje met ons zessen midden in de jungle en op loopafstand van de kust. Hier hebben we naar de prachtige zonsondergang gekeken. 's Avonds zijn we weer naar de kust gegaan om te kijken naar 'bijna'volle maan op een heldere avond. Daarnaast was het vloed en zagen we de prachtige maar verwoestende kracht van het water die tegen de rotsen sloeg. 's Avonds nog onze verjaardagen gevierd, getrakteerd en traktatie gekregen van de groep.

13-14 Juni
De volgende ochtend zijn we eerst naar de Pancake Rocks geweest. Pancake Rocks zijn op elkaar gestapeld lagen gesteente, die eruit zien als een stapel pannenkoeken. Het was weer vloed, dus we konden weer de kracht van Moeder Natuur aanschouwen. Na de Pancake Rocks zijn we doorgereden naar Franz Josef, waar we weer twee dagen zouden blijven. 's Avonds heerlijk in de jacuzzi gezeten en daarna lekker pizza gegeten. Later het bleek dat Stefan met zijn reisgenoot ook daar waren, dus we hebben er een gezellige avond van gemaakt. De volgende zaten wij om 06:45 klaar voor de wedstrijd Ned- Spa. Wat hebben we daarvan genoten. We gingen dus met goede zin naar onze activiteit. We gingen namelijk een gletsjer bewandelen. Eerst een helikopter gevlucht gekregen naar de gletsjer, waar we vervolgens drie uur hebben rondgelopen. Amazing! Bij terugkomst naar de spa pools geweest en 's avond lekker gefeest.

15 Juni
De volgende ochtend moesten we helaas afscheid nemen van Sanne. Na een zwaar emotioneel afscheid zijn we doorgereden naar Wanaka via de Haastpas. Een mooie rit dwars door de bergen. In Wanaka hebben we het rustig aangedaan. 's Avonds een filmpje gepakt in de lokale cinema en daarna vroeg naar bed.

16-19 Juni
16 juni vertrokken we naar Queenstown voor vier dagen, waar iedereen heel erg naar uitkeek. Bij aankomst naar de Kawarau brug geweest, waar de eerste commerciële bungeejumps waren. Bij aankomst in het centrum zijn we meteen naar Ferg Burger gegaan. Deze burgerzaak staat bekend om zijn wereldse hamburgers. Daarna het centrum wat verkent en 's avonds op stap geweest in een paar van de vele kroegen die er zijn. Wat kun je daar goed uitgaan. De Icebar en Cowboys waren de hoogtepunten.
De volgende dag zijn we met z'n vijf gaan ziplinen in het bos. Super gaaf om te doen. Veel stuntwerk en prachtige vergezichten. 's Avonds zijn we natuurlijk weer de kroeg in geweest.
Woensdag zijn we naar Milfor Sounds geweest. Volgens velen schijnt dit een van de mooiste plekken te zijn op het eiland. Helaas hadden we slecht weer, dus zagen we niets. Gelukkig was de heenreis ook al erg mooi. 's Avonds weer op stap geweest en ook afscheid genomen van medereizigers, want die vertrokken die ochtend.
Donderdagochtend zaten we om 04:00 nog steeds in de kroeg, want er moest weer voetbal worden gekeken. Na weer te hebben genoten, twee uurtjes geslapen. Om 09:30 ging ik namelijk de swing doen. Dat was toch wel het engste wat ik heb gedaan, maar wel super ruig. 's Middags nog even een berg beklommen om daarna te genieten van het landschap. Mogen jullie raden wat we 's avonds hebben gedaan.

20 Juni
De volgende ochtend was het vroeg opstaan, want we gingen op weg naar Mount Cook. We kregen weer een nieuwe chauffeur/gids, genaamd Leftie. Stray heeft toch wat met die namen?! De reis was weer adembenemend om te zien. Wat is het toch een prachtig land. Bij aankomst hebben we met het groepje een tocht gemaakt door de bergen met een klein terreinvoertuig en de grootste gletsjer van Nieuw Zeeland gezien. De rest van de dag rustig aan gedaan. Pool gespeeld met Melissa uit de VS en wat voetbal gekeken.

21 Juni
Zaterdag zijn we door gereden naar Rangitata, waar we een tussenstop hebben gemaakt bij een prachtig meer: Lake Tekapo. Ons hostel lag weer een eind van de bewoonde wereld. We konden een wandeling maken, zoals de rest van de groep, maar Rick en ik wilden liever tafeltennis spelen. Uit het niets werd ons gevraagd of we wilden schieten met een wapen en daar zeiden we absoluut geen 'nee' tegen. Toen we toch voor de wandeling wilden gaan, werd ons weer gevraagd om te schieten en ditmaal met een ander wapen en met een heerlijk pilsje. Super gaaf om te doen en een hele mooie afsluiting van de vakantie.

22 Juni
Dit was de dag dat de vakantie voorbij was. We waren op weg naar het vliegveld van Christchurch. In Auckland afscheid genomen van Petra en Janna, want die zie ik niet meer. 's Avonds was de vakantie echt voorbij, want ik was aangekomen in Hamilton.

Ik heb een geweldige tijd gehad. Ik heb weer nieuwe vrienden gemaakt met mensen uit alle uithoeken van de wereld, heb de mooiste landschappen gezien en te gekke activiteiten gedaan.

Ik zal deze reis nooit vergeten!!!

• 08 Juli 2014 - 10:45

Petra:

De tijd van je leven zo te lezen!

Tags: South Island