Vierde verslag - Bierproeverij, raften en tijgeren - Reisverslag uit Te Akau, Nieuw Zeeland van Stefan Waarden - WaarBenJij.nu Vierde verslag - Bierproeverij, raften en tijgeren - Reisverslag uit Te Akau, Nieuw Zeeland van Stefan Waarden - WaarBenJij.nu

Vierde verslag - Bierproeverij, raften en tijgeren

Door: Stefan van Waarden

Blijf op de hoogte en volg Stefan

27 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Te Akau

Hi everybody,

Hier ben ik dan weer om een leuk verhaaltje voor jullie te typen...

De afgelopen maand heb ik weer aantal activiteiten gedaan met op 2 mei een heuse bierproeverij, waarbij Stefan en ik hebben gejureerd. Een aantal studenten en docenten van de universiteit hadden zelf bier gebrouwen, deze moesten natuurlijk worden beoordeeld. Het waren in totaal 19 bieren van verschillende percentages en smaken. Sommige bieren waren heerlijk, maar er zaten ook bieren bij die niet, maar dan ook echt niet, te drinken waren. Na 6 biertjes te hebben geproefd, voelde ik het al plakken. Gelukkig hoefden we nog maar 13 te gaan... Na ze allemaal te hebben geproefd, was er een winnaar. Degene die ik ook hoog had beoordeeld. Naderhand hadden we nog een potje kaarten gespeeld. Op weg naar huis was ik alweer nuchter, dus het viel allemaal mee.

Dat weekend zijn we weer naar een rugbywedstrijd van onze thuisclub geweest, de Chiefs. Het was weer een leuke wedstrijd om te zien met een aantal mooie tries (punten). De Chiefs hadden overtuigend gewonnen, dus dat moest weer gevierd worden met een pils in de stad.

Het weekend daarop zijn we op trip geweest naar Rotorua. Hier hebben we bij aankomst eerst onze spullen gedropt en in het hostel en daarna zijn we meteen doorgegaan om te gaan raften! Bij aankomst hebben we eerst onze levens moeten ondertekenen! Daarna kregen we onze kleding en instructies op weg naar de rivier. Hier werd ik, als enige kerel naast de instructeur, ingedeeld bij 7 dames. Dat gaat wat worden dacht ik. Toen was het tijd om in de boot te stappen en de rivier op te gaan. Ik moest samen met Petra voorin en het roeitempo aangeven. De eerste twee watervalletjes kwamen eraan van beide 2 meter hoog, welke ons goed afging. Ook zijn we van de hoogste waterval in de wereldl afgegaan, waarvan je kunt raften. Deze is 7 meter hoog, waarbij je recht naar beneden valt en het afwachten is of je in de boot blijft zitten. Ik ga de rest van de tocht niet verder uitleggen, maar het het was echt vet en zeker een aanrader om een keer te doen. Na het raften hebben we nog in lekker warm zwembad gelegen. Deze wordt verwarmd door de stoom van de geisers. Rotorua ligt namelijk in een vulkanisch gebied. 's Avonds hebben we nog een barbecue gehad en nog een mooi feest gehad als afsluiting van de dag. De volgende dag zijn we naar een Maori dorp geweest met de naam: Te Whakarewarewatanga O Te Ope Taua A Wahiao of afgekort Whakarewarewa. Dit dorp ligt in een geothermisch gebied met geisers en hotpools van 280 graden. De hotpools en geisers worden gebruikt om te koken en te baden. Het was interessant om te zien hoe eenvoudig deze mensen leven en hoe zij gebruik maken van de omgeving. De gids vertelde meer over de gebruiken en de geschiedenis van het dorp. Achteraf hebben we nog een optreden gekregen van Maori's. Zij lieten onder andere de Haka (oorlogsdans) zien en nog meer dansen. Na het dorp zijn we naar Mount Ngongotaha gegaan waar we zijn gaan Lugen, dit is een soort van rodelen. Alleen rij je dan in kleine wagentjes op een parkour door het bos naar beneden met een snelheid van 30-40 km/u. Geweldige ervaring en voor herhaling vatbaar. Als laatste activiteit zijn sommige gaan zorben, maar deze heb ik overgeslagen. Je moest namelijk extra betalen en het zag er niet echt spannend uit. Degenen die niet zijn gaan zorben, hebben op het gras gelegen en gewacht totdat de zorbbal over hen heel rolde. Het leek net of een grote skippybal over je heen rolt en het dus totaal geen pijn. Na deze activiteit was de trip helaas voorbij.

Afgelopen weekend was voor Stefan en mij een klusweekend, want Wyckie had ons gevraagd om isolatie onder het huis aan te brengen. Dus zijn Stefan en ik met goede moet onder het huis gekropen, waarna we zagen hoe klein de ruimte is. Gelukkig zat de sfeer er goed in en we hebben we ook nog kunnen lachen. Helaas is nog maar de helft gedaan, dus we moeten nog een keertje terug...

Dat was het weer voor deze keer. Komende weken staan er leuke activiteiten op de planning met onder andere een van de mooiste wandelingen ter wereld en de tweeweekse reis naar het Zuid Eiland.

Tot de volgende keer,
Stefan

  • 27 Mei 2014 - 16:27

    Petra:

    Weer leuk om te lezen Stefan! Stage is nog steeds bijzaak begrijp ik, want ik lees er niks over! Loopt dat inmiddels wel? Geniet er lekker van en doe alles wat je leuk vindt, voordat je het weet is het al weer om! Time flies when you'r having fun!
    veel liefs uit ,(het nu even) regenachtige kikkerlandje!

  • 28 Mei 2014 - 00:52

    Stefan :

    Stage is inderdaad bijzaak, dus hier ga ik niet over schrjven. Het is natuurlijk veel leuker om over mijn trips te lezen :D Ik kan jullie wel vertellen dat het hier allemaal wat langzamer gaat en je veel geduld moet hebben, maar gelukkig begint het nu te lopen.

  • 20 Juni 2014 - 13:32

    Jolanda:

    Weer een mooi reisverslag met mooie foto´s. Stage lopen op deze manier is beslist geen straf. Hopelijk kun je wel je stageopdrachten van school maken. Hoewel een jaar extra stage op deze manier ook niet verkeerd is. Bart maakt zich weer klaar voor een trip naar Amerika. Gaat nu naar Washington . Er zouden nu ook mensen van het Pentagon komen kijken. Dus Bart ook in een kostuum gehesen met bijbehoren. Staat hem goed. Merel is druk bezig om in Zwollen aan de opleiding aan de slag te kunnen. Ik kijk weer uit naar je volgende reisverslag. Heel veel plezier. En heb je nog een leuke verjaardag gehad?

Tags: Rotorua, Hamilton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Hier houd ik een verslag bij van mij stagereis in Nieuw Zeeland.

Actief sinds 14 Maart 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 3958

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 18 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: