Tweede verslag - Van surfen tot bergbeklimmen - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Stefan Waarden - WaarBenJij.nu Tweede verslag - Van surfen tot bergbeklimmen - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Stefan Waarden - WaarBenJij.nu

Tweede verslag - Van surfen tot bergbeklimmen

Door: Stefan van Waarden

Blijf op de hoogte en volg Stefan

07 April 2014 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hello everybody,

Wat gaat de tijd snel voorbij hier. Morgen begint de zesde week van de stagereis en ik heb samen met Stefan Verstappen weer aardig wat gedaan in de tussentijd.

Zo zijn we een weekend gaan surfen in Raglan. Deze surfplaats behoort tot de top 10 van de wereld. Zaterdagmorgen kwamen we aan in Raglan. Hier moesten we een tijd wachten op de pick-up van het hostel waar we de avond zouden doorbrengen. Het was lekker weer dus dat was niet erg. Om 14:00 werden we opgehaald en eerst naar het hostel gebracht. Hier kregen we eerste instructie over het surfen. Hoe moet je peddelen, op het bord staan etc. We waren maar in totaal met vier mensen, dus dat was wel fijn. Eenmaal op het strand aangekomen, was het een kwestie van surfpak aan trekken, surfplank pakken en gaan. Surfen is gewoon doen en oefening baart kunst. Na een aantal keer proberen, was het gelukt om op de plank te staan en ook te blijven staan. Natuurlijk heb ik ook een aantal flinke klappen moeten incasseren, want er zit aardig wat kracht achter zo'n golf. De volgende dag stonden we al om 09:30 op de plank en ditmaal op een kleinere en smallere plank. Deze is makkelijker te sturen tijdens het peddelen en het surfen. We hebben op beide dagen drie uur gesurft en dit is ook meer dan genoeg, want je bent helemaal leeg door het peddelen en lopen door de golven. Op beide dagen was het super weer met 25 graden en golven van 2-4 meter hoog. Het was een top weekend en ik mag mezelf wel een surfdude noemen, haha.

In een andere week vond het festival 'Balloons over Waikato' plaats. Dit festival duurt een week en heeft alles te doen met luchtballonen. Wij zijn zaterdagochtend naar een van de activiteiten geweest. Om 06:00 ging de wekker al, want het begon al vroeg. Onze Nieuw Zeelandse (NZ) papa en mama :P brachten ons naar het event. We konden maar 1,5 uur blijven, maar we hebben sommige ballonnen toch zien opstijgen. Er waren ook aparte vormen bij, zoals een taart, een kolibri, de rocketman en en angry bird. Die avond vond de Night Glow plaats, waar Stefan en ik samen naar toe zijn gegaan. Op het hoogtepunt waren er 80.000 mensen. Helaas was het geen festival, zoals in Nederland. Er was maar een klein muziekpodium en het ergste was nog het ontbreken van het bier, haha. Uiteindelijk begon het evenement. In eerste instantie dachten wij dat de ballonnen zouden opstijgen, maar het was donker dus dat kon niet. Het evenement hield in dat de ballonnen op het ritme van de muziek de vlammen lieten branden. Later werd ook nog eens vuurwerk toegevoegd.Dit was geweldig om te zien. Het was een super avond, zelfs zonder bier.

De zondag erop kwamen onze klasgenoten langs. Een woont ook in Hamilton en de twee andere wonen in Auckland. Samen hebben geluncht op het terras. Ik heb de lekkerste hamburger van mijn leven die middag gegeten. Daarna zijn we langs de Waikato rivier gelopen, die dwars door de stad heen loopt. Na een korte wandeling zijn we doorgegaan naar ons huis en hebben hier nog wat gedronken. Het vervoer ging per auto, want een van onze klasgenoten, Rick, heeft een leaseauto van de zaak (jaloers!). Het was een gezellige middag en tof om elkaar na een lange tijd weer eens gezien.

Dit weekend zijn we voor het eerst op een trip geweest met NZ Internships. Het bedrijf die onze stageplaats heeft geregeld. Aangezien bijna alle acitveiten vanuit Auckland vertrekken, moesten we vrijdagavond al vertrekken naar Auckland. Gelukkig hebben we een lieve NZ mama die ons wel wilde meenemen, want zij moest ook naar Auckland. Auckland is de grootste stad van NZ en heeft 1,4 miljoen inwoners. Je kunt het gerust een megastad noemen. Eenmaal in het centrum aangekomen, hoefden we alleen nog maar het hostel te zoeken. Gelukkig heb ik een goede oriëntatie en waren we er snel, haha. 's Avonds zijn we de stad een beetje gaan verkennen en hebben we op die pier gelopen. Hier lagen aardig wat restaurants, de een sjieker dan de ander. We zijn opzoek gegaan naar een kroeg en hebben een gevonden die naast het hostel lag :p. Wat opvalt is dat dat de mensen hier, vooral de dames, wat sjieker opstap gaan dan in NL en dat bevalt mij wel :D. Helaas moesten we om 22:30 de kroeg al uit, omdat we niet voldeden aan de dresscode. We droegen shorts en we hadden ook geen andere broek bij ons, dus zijn we maar naar bed gegaan. Om 03:00 's nacht werden we verrast door de oergeluiden van een stel die de liefde aan het bedrijven was. Het was dus een zware nacht. De volgende ochtend om 09:00 werden we opgehaald door Marcel en Petra, de begeleiders van de trip. Toen iedereen was opgehaald vertrokken we naar Tauranga. Onderweg leerden we de groep kennen. We waren in totaal met 17 mensen. Eerst maakten we een stop om een goudmijn te bezoeken. In sommige stukken was het pikkedonker en zagen we zelfs gloeiwormen. Na de mijn zijn we naar Mount Maunganui gegaan en hebben deze ook beklommen. We hadden hier een prachtig uitzicht over de kustlijn. Daarna hebben we lekker in zee gezwommen en tot 19:30 op het strand gezeten. Hierdoor konden we de prachtige sterrenhemel zien. 's Avonds zijn we met de hele groep opstap gegaan en hebben een geweldige avond gehad. De volgende dag zijn we naar een ander strand gegaan, maar onderweg hebben we een lekker band gekregen. Dus hebben Stefan en ik Marcel geholpen met de vervanging. Na het strand zijn we gaan mountainbiken door de regio van Tauranga naar het stadje Paeroa, wat bekend staat om de drank L&P. De route was supermooi en we hebben ook door een tunnel waar je geen hand voor ogen zag. Na de tocht zijn we weer terug gegaan naar Auckland. Het was een geweldig weekend en ik heb weer nieuwe vrienden kunnen maken. Ik verheug me al over de trip over twee weken!

Dju, ik denk dat ik wat vaker moet gaan schrijven. Ik heb volgens mij wel talent :p. Tot de volgende keer!!!

  • 07 April 2014 - 13:56

    Petra Van Waarden:

    Weer erg leuk om te lezen, en je hebt inderdaad talent! Maar volgens mij is het stagelopen bijzaak, daar lees ik niks over hahaha! Vanavond komt oma en ik zal haar ook weer het verslag laten lezen.
    groetjes Petra

  • 08 April 2014 - 08:58

    Lilian Janssen:

    Een leuk verslag. Er valt daar veel te beleven.Ook leuk dat er verschillende klasgenoten zijn. Kun je de volgende keer ook iets over je stage vertellen. Wat is je opdracht.
    groetjes Lilian

  • 09 April 2014 - 14:45

    Erik:

    Superleuk verslag. Je fototoestel doet het volgens mij erg goed. Geweldig mooie foto's. De tijd gaat snel dus blimf vooral veel, leuke dingen doen en genieten van "al" het moois daar.

  • 09 April 2014 - 18:51

    Daan En Daisy:

    Hee Stefan,
    Leuk om je mooie avontuur te lezen. We vinden het echt super wat je allemaal mee maakt. Geniet er maar lekker van, we verheugen ons alweer op je volgende reisverslag. Groetjes Daan en Daisy. En ook van Jilll natuurlijk!

  • 11 April 2014 - 19:10

    Oma Trein:

    Ik heb je reisverhaal gelezen. Ik ben jaloers op je hoor! Prachtige foto's ook, het lijkt wel een geweldige vakantie i.p.v. hard werken op je stageplaats. Geniet er maar, dit is het mooiste wat je in je leven beleven kan. Als opa er nog was zou hij trots op je zijn.
    groetjes,
    Oma Trein

  • 17 April 2014 - 16:29

    Jolanda Moonen:

    Het is dus genieten met een grote G. Heb je het recept van die allerlekkerste hamburger ook gevraagd?
    Ik ben benieuwd of je straks een kleurtje hebt als je terug bent. Je foto´s zien er prachtig uit.
    Heel veel groetjes van de Moontjes uit Sittard

  • 15 Mei 2014 - 15:44

    Mieke:

    Ha die Stefan...
    Gisteren van pa & ma de link gekregen....man , wat schrijf je leuk en wat een prachtige foto's.
    Geniet van dit prachtige avontuur(ook nog een beetje stagelopen) en ik verheug me op je volgende verslag...
    Knuffel
    Wim & Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Hier houd ik een verslag bij van mij stagereis in Nieuw Zeeland.

Actief sinds 14 Maart 2014
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 3950

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 18 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: