Eerste kennismaking met NZ - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Stefan Waarden - WaarBenJij.nu Eerste kennismaking met NZ - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Stefan Waarden - WaarBenJij.nu

Eerste kennismaking met NZ

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

16 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Hi there,

Zo de eerste twee weken van het avontuur zijn alweer voorbij. Ik ben samen met Stefan Verstappen aan deze stagereis begonnen. Hij is een klasgenoot van mij op de opleiding Milieukunde aan de Has Hogeschool in
''s-Hertogenbosch.

Het begon natuurlijk allemaal op Schiphol. Eerst is afscheid genomen van pap, mam, zus en mijn tante en nichtjes. Daarna zijn we vertrokken richting Dubai. We vlogen met Emirates, dus het was een aangename vlucht. Vanuit Dubai zijn we verder gevlogen met Qantas naar Sidney met het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, genaamd de Airbus A380-800. De laatste vlucht was naar Auckland. De totale vluchttijd was ongeveer 30 uur, wat ook meer als genoeg is :p. Vanuit Auckland moesten we ook nog met de bus richting Hamilton. Uiteindelijk kwamen we dinsdag 4 maart om 20:30 aan in het hostel.

Aangezien ons verteld was dat het makkelijk is om een woning te regelen in Nieuw Zeeland hadden we besloten om pas in NZ naar een woning te zoeken, maar dit is dus echt niet makkelijk. We hebben dus voor een week in een hostel gezeten, vlakbij het centrum en de universiteit waar we stage lopen.

We hadden tot en met maandag vrij, dus allen tijd van de wereld om Hamilton te ontdekken en onze jetlag eruit te slapen, want dat viel toch wel tegen. Tijdens onze vrije dagen zijn we onder andere naar de Hamilton Gardens gegaan. Het is een prachtig park, maar we hebben alleen een helft gezien. We moesten namelijk nog terug lopen. Na een mooie terugreis naar het hostel langs de Waikato rivier waren we na ongeveer 5 uur weer terug.
We zijn ook met internationale studenten naar Hobbiton geweest. Hier zijn scenes opgenomen voor de Lord of the Ring films en Hobbit films. Het was prachtig om te zien en te horen hoe alles tot in de puntjes is gemaakt en dat geld daarbij geen rol speelde. Tijdens deze rondleiding zijn we langs het huis van Bilbo Baggings gelopen en hebben we een Hobbit Ale gedronken in de Green Dragon.
Daarnaast hebben we alvast kennis gemaakt met mensen die werken bij de universiteit, zijn we de stad wat gaan verkennen en met wat Nederlanders die ook in het hostel verbleven opstap geweest.

Afgelopen maandag is dan onze stage begonnen. We lopen stage bij Research Office van de Wintec University. We hebben onzen stagebegeleider Gert ontmoet en andere collega's. We delen samen één kantoor en volgens mij hebben wij de grootste van het hele gebouw. We kwamen ook meteen te weten dan onze computers nog niet werkten dus hebben we de hele week gewerkt in de bibliotheek van de campus. We hadden de keuze uit vijf verschillende projecten om aan te werken. Uiteindelijk heb ik gekozen om aan een project te werken waarbij, in opdracht van de overheid, onderzoek wordt gedaan naar het binnenklimaat van scholen. Om uiteindelijk de leeromgeving te verbeteren.

Afgelopen dinsdag hebben we dan een huis gevonden om in te verblijven. We verblijven bij vrienden van onze stagebegeleider. Het is een koppel oorspronkelijk uit Zuid Afrika en ze heten Wykie (m) en Elzett (v). Het zijn geweldige en hartelijke mensen om bij te wonen. We hebben onze eigen kamers en mogen over gebruik van maken. Het is ook een prachtig huis met uitzicht op een weiland en omringd door paden door de natuur. We zijn dus in goede handen. Vandaag heb ik voor het eerst in hen auto mogen rijden en ik kan je zeggen dat dat toch wel vreemd als alles aan de verkeerde kant zit. :p

Zo, ik heb wel genoeg geschreven. Welterusten en tot de volgende keer.

Cheers,
Stefan

  • 16 Maart 2014 - 11:18

    Petra Van Waarden:

    Super Stefan om je verhaal te lezen. Fijn dat je uiteindelijk een leuke plek hebt gevonden om te wonen. Zoals ik het kan lezen ga je het daar wel naar je zin hebben denk ik! Ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Groetjes Petra

  • 16 Maart 2014 - 13:38

    Daan En Daisy:

    Hallo Stefan,
    Wat leuk om je eerste reis verslag te lezen.
    Wat heb je al veel gezien, echt super!
    We hopen snel weer een verslag te kunnen lezen van al je belevenissen.
    Veel groetjes Daan en Daisy.

  • 16 Maart 2014 - 20:58

    Albert Van Roekel:

    Hoi Stefan,

    Super kerel.
    Ga ervoor.
    Leuk om jouw blog te lezen.
    Stage opdracht lijkt me interessant.
    Valt genoeg over te onderzoeken.
    Waar wij vroeger van droomde om in het buitenland stage te lopen is jou wel gelukt.

    Veel succes

    Albert van Roekel
    Petra Demandt

  • 17 Maart 2014 - 09:28

    Mama:

    Ha Toppertje,
    Toch gelukt een blog! En ook nog mooie foto's. x

  • 17 Maart 2014 - 18:36

    Oma Van Waarden:

    Ik heb je verslag gelezen. Ik vond het fijn om te lezen dat je reis goed is verlopen. En van de foto's heb ik ook erg genoten! Ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Groetjes oma

  • 18 Maart 2014 - 15:10

    Jolanda Moonen:

    Ha neefje. In je verslag te lezen amuseer jij je prima en zit je daar goed. Interessante opdracht. Kun je hier in Nederland ook wel wat mee doen. En smaakte het Hobbit bier of is het hier in Limburg beter. Als je terug bent zal jouw Engelse woordenkennis ook wel behoorlijk opgeschroefd zijn.
    Bij ons komt het voorjaar langzamerhand binnen terwijl jij nog van de zomer geniet. Ik ben nu al weer benieuwd naar je volgende verslag. Dikke knuffel van tante Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Hier houd ik een verslag bij van mij stagereis in Nieuw Zeeland.

Actief sinds 14 Maart 2014
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 3949

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 18 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: